20% تخفیف برای شما (تمامی دوره ها)

همه چیز درباره دلایل ناله کردن نوزاد در خواب

دلایل ناله کردن نوزاد در خواب
فهرست مطالب

شما باید ناله های نوزاد خود را در خواب جدی بگیرید. نوزادان می توانند صدای گوناگونی ایجاد کنند. گاهی اوقات آن ها با صدای بلند گریه می کنند. به یاد داشته باشید اگر نوزادتان در برقراری ارتباط هیجان داشته باشد نیز ممکن است ناله کند. برخی معتقدند ناله کردن می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل ناله کردن نوزاد در خواب بپردازیم و با این موضوع بیشتر آشنا شویم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شب بیداری های کودکان از نظر کارشناس مامایی

مهسا یزدانیان مدیر مجموعه سوپرمامی

از اصول خواب نوزادان چه می دانید؟

پیش از اینکه به دلایل ناله کردن نوزاد در خواب بپردازیم بهتر است بدانید بیشتر نوزادان به صورت کاملا طبیعی زمانی که خواب هستند بی قراری می کنند. ساعات زیادی وجود دارد که نوزاد شما آرام می خوابد، حتی زمانی که سر و صداهای بیرون آزاردهنده به نظر می رسند. این سروصداها معمولا نوزادان را بیدار نمی کنند. به بیان دیگر می توان گفت خواب آن ها می تواند سبک یا عمیق باشد. این مراحل دائما در حال تغییر است. به یاد داشته باشید خواب نوزاد می تواند پر از حرکت و صداهای مختلف باشد. اکثر نوزادان به راحتی از خواب بیدار می شوند. آن ها زمان خواب حرکت می کنند و دست ها و پاهای خود را بسیار تکان می دهند. تمام این رفتارها طبیعی می باشد.

اصول خواب نوزادان

نگاهی به معنا و مفهوم ناله های نوزاد در خواب

پدر و مادرها به صورت طبیعی به رفتارهای نوزادان در خواب توجه زیادی می کنند. زمانی که والدین به فعالیت های طبیعی روزانه نوزاد خود مانند خواب توجه می کنند، از این طریق والدین می توانند متوجه شوند که آیا در رفتارهای نوزاد خود ناهنجاری مشاهده می کنند یا خیر. به یاد داشته باشید زمانی که نوزادتان آرام خوابیده است، همیشه دلنشین و جذاب به نظر می رسد، به همین خاطر والدین زمان روبرو شدن با ناله نوزاد خود، سردرگم خواهند شد. ناله های نوزاد در خواب باید به طور دقیق بررسی شود، زیرا گاهی اوقات علت آن می تواند یک مشکل کاملا اساسی باشد. صداها و حرکات خواب نوزاد به رفلکس های نابالغ و سیستم عصبی او مربوط می شود. نوزادان هنوز چرخه منظمی برای خواب ندارند. ریتم های شبانه روزی خواب آن ها تقریبا از شش هفتگی به بعد ایجاد می گردد. به همین خاطر چرخه خواب نوزاد نظم خاصی ندارد.

ریتم شبانه روزی خواب نوزادان

از دلایل ناله کردن نوزاد در خواب چه می دانید؟

در این بخش قرار است به بررسی دلایل ناله کردن نوزاد در خواب بپردازیم. همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، علت ناله های نوزاد در خواب کاملا طبیعی می باشد. اما اگر نوزاد شما یکی از نشانه های زیر را در زمان خواب از خود نشان داد، باید هر چه سریع تر به متخصص اطفال مراجعه کنید یا نوزاد خود را اورژانس برده و علائم او را به آن ها توضیح دهید. از دلایل ناله کردن نوزاد در خواب می توان موارد زیر را نام برد:

  • غرر کردن پرتکرار نوزاد در پایان هر نفس

  • تنفس سریع که ممکن است بیش از حد طبیعی طول بکشد.

  • تبی که با مشکل گوارشی و تنفسی همراه باشد.

  • جمع شدن قفسه سینه نوزاد

  • تنفسی که منقبض یا تحت فشار است.

  • نوزادی که سست یا بی حال به نظر می رسد.

  • احتقان که تنفس را برای نوزاد سخت تر می کند.

رزرو مشاوره خصوصی مامایی

مشاوره با مهسا یزدانیان کارشناس مامایی (نظام پزشکی: م-58324)
مهم ترین دلایل ناله کردن نوزاد در خواب

آیا ناله کردن نوزاد در زمان خواب می تواند به گرسنه بودن او مربوط شود؟

خوب است بدانید یکی از مهم ترین دلایل ناله کردن نوزاد در خواب می تواند به گرسنه بودن او مربوط شود. نوزادان هر چند ساعت یک بار، به خصوص در نیمه های شب به غذا خوردن نیاز دارند. گرسنگی نیز باعث ایجاد ناله در خواب می شود. زمانی که نوزادتان گرسنه است، احتمال دارد مشت های خود را بمکد، لب هایش را به هم بزند، به اطراف خود توجه بیشتری داشته باشد. علاوه بر این به شدت ناله می کند و تا زمانی که به او شیر داده نشود، ناله هایش ادامه خواهد داشت.

ایجاد ناله های مکرر نوزاد در زمان گرسنگی یک مزیت بسیار مهم دارد که به نوزاد این امکان را می دهد تا در زمان نیاز به غذا به والدین خود هشدار دهد. به یاد داشته باشید رفلکس مکیدن نوزاد به این معنا است که او هر شی را که به دهانش نزدیک شود، چه گرسنه باشد یا نه سریعا می مکد.. به یاد داشته باشید خواب نوزاد می تواند با ناله های زیاد همراه باشد. علاوه بر این نوزادانی که تازه متولد شده اند، امکان دارد به شدت زمان خوابیدن سر و صدا ایجاد کنند.

دوره آموزش خواب کودک

اصول خواب کودک، آموزش خواب مستقل، روش های موثر خواب کودک و ...
ناله های مکرر نوزاد در زمان گرسنگی

آشنایی با رفع ناله های نوزاد در خواب

در بخش قبل به دلایل ناله کردن نوزاد در خواب پرداختیم. بهتر است بدانید پروسه ناله کردن نوزاد در خواب یک پروسه تدریجی محسوب می شود، اما بیشتر دلایل ناله کردن نوزاد در خواب بعد از چند ماه رفع می شوند. در هفته ششم، ریتم شبانه روزی نوزاد شما منظم شده، زمان خواب نوزاد طولانی تر می شود و خواب او نیز عمیق تر خواهد شد. شما می توانید با روش های زیر، عادات خواب سالم را در نوزاد خود ایجاد نمایید:

  • از برنامه های ریلکس کننده و آرامش بخش برای خواب شبانه نوزاد خود استفاده کنید.

  • در طول روز بهتر است برای چرت زدن نوزاد خود وقت بگذارید.

  • شما باید خانه را در شب ساکت و تاریک نگه دارید تا نوزاد آرام آرام تفاوت بین شب و روز را درک نماید.

  • تلاش کنید تا نشانه های خواب آلودگی نوزاد مثل مالیدن چشم ها را درک نمایید. به همین علت هنگامی که نوزاد نشانه های خستگی را از خود نشان داد و بی قراری کرد، سریعا او را بخوابانید تا بهانه نگیرد.

رفع ناله های نوزادان در خواب

آیا در خواب نوزادان تغییرات زیادی ایجاد می شود؟

ما در بخش های قبل به طور کامل به بررسی دلایل ناله کردن نوزاد در خواب پرداختیم. لازم به ذکر است بدانید چرخه خواب نوزادان دارای مجموعه های متعددی می باشد. معمولا در طول این چرخه بین حالت های خواب، نوزاد صدا تولید کرده و بیشتر بیدار می شود. نوزاد هنوز نمی داند چگونه باید مجددا بخوابد. به همین خاطر زمانی که بین چرخه های خواب بیدار می شود، می ترسد و امکان دارد برای اینکه توجه شما را جلب کند، گریه کند. برخی از نوزادان صداهای مختلف ایجاد می کنند و دوباره به خواب عمیق تری فرو می روند. بهتر است بدانید یکی از دلایل ناله کردن نوزاد در خواب مربوط به تعویض پوشک می باشد.

راهنمای قدم به قدم مادران در ترک پوشک

با قیمت باور نکردنی ثبت نام و آموزش را شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرصت رو از دست نده
20% تخفیف
تمامی دوره ها
تا پایان امروز
با کد تخفیف زیر:
TKH20